ABC Unii Europejskiej  |  Słowniczek  |  Zobacz też  |  Pytania i odpowiedzi  |   Forum  |   Notes  |  Logowanie  |  Rejestracja     
 handelUE.pl - Punkt informacji o warunkach prowadzenia wymiany handlowej UE z krajami trzecimi Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
             Wersja do druku        Poleć artykuł       Dodaj do notesu      

 
 
 
 
 
 Mapa serwisu
 
 
Pytania i odpowiedzi


Pełna lista pytań
Jakie dokumenty należy posiadać, aby sprowadzać odzież z Chin?

Wobec importu niektórych tekstyliów i odzieży pochodzących z Chin obowiązują kontyngenty ilościowe (przywóz dozwolony jest w ramach określonego limitu). Od dnia 11 czerwca 2005 r. kontyngentami tymi objęto 10 kategorii tekstylnych importowanych z Chin (patrz: rozporządzenie Komisji WE nr 1084/2005).

Aby więc sprowadzać do Polski towar należy uzyskać licencję importową w ramach kontyngentu ograniczającego ustalonego na dany rok. Licencje importowe są wydawane tylko po uprzednim przedłożeniu licencji eksportowych wydanych przez władze chińskie (pozwolenie na wywóz), po zweryfikowaniu dostępności limitów. Licencje importowe wydawane są przez Departament Administrowania Obrotem Ministerstwa Gospodarki w Warszawie (tel.: 0226935553, fax: 0226934021).

Wzory wniosków o udzielenie pozwolenia na przywóz w 2006 r. towarów tekstylnych pochodzących z Chin w ramach wspólnotowych kontyngentów ilościowych określonych w rozporządzeniu Rady nr 3030/93 dostępne są na stronie http://www.mgip.gov.pl/NR/rdonlyres/79304887-09C3-4C0A-8EB3-694EC78A918C/16256/wzory_wnioskow_tekstylia_2006.doc

Ponadto, do importu towarów pochodzenia chińskiego mają zastosowanie ogólne zasady wynikające z Rozporządzenia 3030/93, łącznie ze zwolnieniami na import próbek towarów (art.1 (8)) oraz towarów o charakterze rękodzielniczym (art.3).

Zachęcamy też do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi w dziale HANDEL Z KRAJAMI SPOZA UNII EUROPEJSKIEJ oraz sekcji „Tekstylia i odzież” i „Warunki importu” naszego portalu.

 

(Stan na dzień 20.12.2006)

 

 

Informujemy, że choć dokładamy wszelkich starań by użytkownik otrzymywał żądaną informację (bezpośrednio lub pośrednio) to jednak żadna udzielana informacja nie może być traktowana jako wiążąca prawnie.

© Copyright by Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, 2004 - 2014